Anasayfa / Finans Kafeterya / Diğer Yazılar / TÜRKİYE’NİN KALKINMASINDA KOBİLER

TÜRKİYE’NİN KALKINMASINDA KOBİLER

Kobilerin (küçük ve orta boy işletmelerin) kalkınması demek ülkenin kalkınması demek olduğundan bu konu önem arz etmektedir. Bu noktada kobilerin ortak adım atmaları elzem olmaktadır. Başka bir deyişle güçlerini birleştirerek kalkınmada önemli bir avantaj elde etmelidirler. Peki diyeceksiniz bu iş nasıl olacak? Neyse fazla uzatmadan bunu belirteyim.

Ortak  Ar-ge merkezleri oluşturmaları,

Ortak marka çalışmaları yapmaları,

Ortak enerji santrali kurmaları,

Ortak reklam kampanyalarına… gitmelidirler.

Anlayacağınız “bir elin nesi var, iki elin sesi var” hesabı.

Ayrıca bu güç birlikteliğine giren kobilerin fason üretime de ağırlık vermeleri ve özellikle de Avrupa pazarına yönlerini çevirmeleri gerekmektedir. İyi de bu üretim (fason üretim) merkezi olmak kolay mı? diye sorabilirsiniz.

Evet, kolay. Neden mi? Hemen belirteyim de yüreğinize soğuk sular serpilsin. Öncelikle kaliteden ödün vermemeleri bunun için de arge ve inovasyona önem vermeleri; sonra da zamanında ürün teslimatı yapmaları gerekmektedir. Argeyi anladıkta inovasyon ne oluyor? diyebilirsiniz. Demesine dersiniz de konunun önemini bir kavrarsanız…

İnovasyon; yenilik ve yenileşim anlamında bir işletmenin kâr elde etmesini sağlayan yeni uygulamalar, yeni ürünler ve yeni hizmetlerdir. Burada önemli olan yenilik kültürünü temele almak; yani kurumsal dönüşüme uğramak şarttır.

Bir örnekle açıklayayım. İnovasyon (yenilik) takımlarına gitmek buna giderken de her departmandan bir uzmana bu takımda yer vermek gerekmektedir. Bu takım ne iş yapacak? derseniz hemen belirteyim. Yeni ürün ve hizmet geliştirmede 5N1K sorgulaması yapacak ve beyin fırtınası toplantılarına ağırlık vereceklerdir. Kurum içinde bu inovatif (yenilikçi) çalışmalara yönelik ödüller de verilmelidir. Ve müşteri sıkıntı ve şikayetlerinden yola çıkılarak inovatif (yenilikçi) çözümler geliştirilebileceği unutulmamalıdır.

Aklımıza takılan bir soru var? diyebilirsiniz. Neden marka olmak varken fason üretime ağırlık verelim diye sorgulayabilirsiniz. Şu gerçek var ki dünyada marka olmak en zorlu yoldur. Hem epey zaman hem epey para gerektirir. Ama bu gerçek bazı istisnaları gölgelemez.

En başta bahsedildiği üzere güç birlikteliği yoluyla bir üründe (sıra dışı bir üründe) ilk olmak marka olmak için yeter de artar.  Yeter ki devamını getirin. Çünkü marka olmak kadar bunu korumak –marka bilinirliğini pekiştirmek- de önemlidir. Kısacası bir işletme dolayısıyla bir ülke için yeni ürüne gitmek “inovasyon”a gitmek elzem olmaktadır. Peki düzen bozucu inovasyon ulusal politika belirleme yolunda tercih edilmeli mi? Hayır. Nokta. Çünkü tüm enerjinizi harcamanız gerekecektir. Bunun yerine ağırlıklı olarak fason üretime yer verilmeli ve Avrupa pazarına yönelmek gerekmektedir.

Check Also

MARKA YARATMADA İZLENECEK YOL

Marka olmak için (dünyaca tanınmış bir marka yaratmak için) epey zaman, para  ve emek gerekeceğinden …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir