Anasayfa / Güncel Yazı & Şiir / Businnes Kitabı / STRATEJİ VE BİRE BİR PAZARLAMA CRM ADLI KİTABIN ANALİZİ

STRATEJİ VE BİRE BİR PAZARLAMA CRM ADLI KİTABIN ANALİZİ

Arman KIRIM, bu kitabında bire bir pazarlamanın; satış ve pazarlamadan çok daha kapsamlı bir şey olduğunu belirterek firmanızın bunu uygulamaya karar verdiğinde ürün ve hizmetlerinizin farklı müşteri ihtiyaçlarına göre nasıl değiştirilmesi konusunda uzman olmasının zorunlu olduğunu vurgular. Ona göre kârlı müşteriler arasında farklılıkları belirleyerek işe başlamak gerekir. Kısacası O, kitlesel pazarlama yoluyla yeni müşteri bulmak ve kârlılığı arttırmak mümkün görünmemektedir, demektedir. Ona göre  Crm (müşteri ilişkileri yönetimi yani bire bir pazarlama) pazarlama stratejisi 4 önemli aşamaya sahiptir; terk eden müşterileri geri kazanma, müşteri nezdinde sadakat yaratma, yeni müşteri bulma ve çapraz satıştır. Kırım, bütün bunlar için teknolojik alt yapı ve süreçleri yönetebilme bilgi ve becerisinin gerekliliğinden de bahseder.

Kırım, bire bir pazarlamanın önemine dair doğru bir noktaya temas etmekle beraber kitlesel pazarlamanın gücünü tamamen yitirdiği hususunda realiteyi göz ardı etmektedir. Başka bir deyişle kitlesel pazarlama gücünü tamamen yitirmemiştir. Günümüzde yapılması gereken bire bir pazarlama yanında kitlesel pazarlamaya da gitmektir. Çünkü en gerçekçi davranış budur.

Check Also

PAZARLAMANIN ASIL AMACI NE OLMALIDIR?

Pazarlamanın asıl amacı, müşteri nezdinde sadakat yaratmak olmalıdır. Bilindiği üzere müşteri nezdinde sadakat yaratmak müşteri …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir