Anasayfa / Güncel / PAZARLAMANIN ASIL AMACI NE OLMALIDIR?

PAZARLAMANIN ASIL AMACI NE OLMALIDIR?

Pazarlamanın asıl amacı, müşteri nezdinde sadakat yaratmak olmalıdır. Bilindiği üzere müşteri nezdinde sadakat yaratmak müşteri ilişkileri yönetimi pazarlama stratejisinin en önemli ve en etkili aşamasıdır. En az etkili pazarlama aşaması ise, çapraz satıştır.

Müşteri nezdinde sadakat yaratmak için müşteri tanımlamaları yapılmalı; kârlı müşteriler ve kârlı olmayan müşteriler belirlenmelidir. Kârlı müşterilere yönelik olarak kişiselleştirilmiş kampanyalara gidilmelidir. Başka bir deyişle kârlı olmayan müşteriler oyun dışı bırakılmalıdır.

Kişiselleştirilmiş kampanyalara gidilirken de müşterinin harcama alışkanlıkları göz önüne alınmalıdır. Bunun dışında müşterinin sıkıntı, şikayetleri, istekleri ve zamanla bu isteklerdeki değişiklikler gözetilmelidir. Teknolojik alt yapı bu analizlerin yapılabilmesi için gereklidir. Başka bir deyişle kişiselleştirilmiş kampanyalara ancak bu yolla gidilebilir.

Artık, pazarlama üretim öncesinden satış sonrasına kadarki süreci kapsadığından sorgulamalarda söz konusu bu değer zinciri gözetilerek yapılmalıdır.

Enformasyon (bilişim) toplumuna geçiş sürecinde pazarlamada yükselen paradigma (hakim anlayış) müşterinin temele alınarak bire bir pazarlama yapılmasıdır.

Bu yeni pazarlama anlayışı sayesinde reklam giderlerini kontrol altında tutarak reklam bütçenizi de kısabilirsiniz. Eski pazarlama (geleneksel pazarlamada) anlayışı çok masraflı olsa da hala çok etkili bir araca (tv) sahiptir.

Günümüzde önemli olan her ikisini bir kullanabilmektir. Başka bir deyişle sadece kulaktan kulağa pazarlama yapılmamalı; kitlesel pazarlamaya da gidilmelidir.

Check Also

SENİ SEVİYORUM (NEDEN Mİ?) -2-

Seni seviyorum (Neden mi?) Çünkü, Bedenimde dolaşan yürek yangınımsın Beni benden eden sevda rüzgarlarısın Sende …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir