Anasayfa / Finans Kafeterya / Ekonomi / MARKA YARATMADA İZLENECEK YOL

MARKA YARATMADA İZLENECEK YOL

Marka olmak için (dünyaca tanınmış bir marka yaratmak için) epey zaman, para  ve emek gerekeceğinden öncelikle ulusal marka yaratmak en mantıklı ve maliyeti etkin bir yoldur. Örneğin Amerika’da tüm eyaletlerde marka yaratmak için gerekli lansman bütçesi 300 milyon dolar civarıdır.

Bu bağlamda marka yaratmada iç talep patlaması yaratmak önemli olmaktadır. İç talep patlaması yaratmak içinse; maliyetleri düşürmek, inovatif ürünler geliştirmek, bire bir pazarlamaya gitmek, pazarlamada müşteri nezdinde sadakat  yaratmak, arge yatırımı yapmak, inovasyon takımları oluşturmak ve bu takımlarda beyin fırtınası toplantılarına ağırlık vermek gerekmektedir.

İmaj ve marka toplantıları yerine beyin fırtınası toplantıları yapmak maliyetlerin düşürülmesinde ve ürünlere farklı özellikler katılmasında önemli olmaktadır. Başka bir deyişle ancak bu yolla inovasyonlara gidilebilir ve ürünlere kâr primi konabilir. Aksi taktirde emtialaşmadan kaynaklı kârsızlaşma sorunu yaşanır.

Küreselleşme sürecinde yaşanan emtialaşmadan kaynaklanan kâr edememe sorunu sürekli inovasyonlara giden şirketler için sorun olmamaktadır. Bunun içinse inovatif bakış açısı kazanılması gerekmekte; yani yeniliği temele alan kurum kültürüne sahip olma önemli olmaktadır.

İnovasyon takımlarında her departmandan uzmanlar olmalı ve değer zinciri 5N1K ile sorgulanmalıdır. Bu sayede maliyetler düşürülerek inovasyonlara gidilebilir. Ama burada önemli olan sürekli inovasyonlara gidebilmektir. Bunun içinse beyin fırtınası toplantılarına gitmek yeterli olacaktır.

Bu takımlar inovasyona gittiklerinde ödüllendirilmelidir. Teşvik ve eğitim yoluyla personele inovatif bakış açısı kazandırılmalıdır.  Bu bakış açısı sayesinde sürekli inovasyonlara gidilebilir.

Sonuç olarak marka yaratmada iç talep patlaması yaratmak için maliyetleri düşürmek, inovatif ürünler geliştirmek, bire bir pazarlamaya gitmek, pazarlamada müşteri nezdinde sadakat yaratmak, arge yatırımı yapmak, inovasyon takımları oluşturmak ve bu takımlarda beyin fırtınası toplantılarına ağırlık vermek gerekmektedir.

Check Also

SENİ SEVİYORUM (NEDEN Mİ?) -2-

Seni seviyorum (Neden mi?) Çünkü, Bedenimde dolaşan yürek yangınımsın Beni benden eden sevda rüzgarlarısın Sende …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir