Anasayfa / Finans Kafeterya / Ekonomi / KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE KALKINMA

KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE KALKINMA

Küresel pazarda hızlı taklit etme yetenekleri geliştiğinden marka olmak yeterli mi? Hayır, çünkü yenilikte (inovasyonda) ilk olmak kadar önemli olan diğer bir nokta sürekli yeniliklere gidebilmek yani yeniliği temele alan kurum kültürüne sahip olmak. İnovasyon yeteneklerinin geliştirilmesi için gerek teknolojik imkanlar elde edilmesi gerekse organizasyondan personel yönetimine dönüşüme uğranması şarttır. İşte bu sayede sürekli yeniliklere –inovasyonlara- gidilebilir. Doğal olarak “ar-ge”den taviz verilmemesi de gerek. Bir de inovasyon takımlarında 5N1K sorgulaması yoluyla maliyetler nasıl düşürülür? üzerinde durulmalıdır. Fabrika kurulurken teknolojisinin yeni olmasına ve kendi enerjisini üretme kabiliyeti olmasına dikkat edilerek bile bu sağlanabilir.

Kalite korunmalı, inovatif (yenilikçi) pazarlama anlayışı da benimsenmelidir. Farklı ürüne giderken ya da farklı pazarlama taktikleri belirlerken de farklı düşünmek önemlidir. Farklı pencerelerden bakmak standartlaşmadan kurtulmanın en önemli yoludur. Yeni hakim anlayışınız (yeni paradigmanız) inovatif pazarlama yani müşteri ilişkileri yönetimi pazarlama stratejisi olmadığında gerek pazarlamada gerekse yüksek kâr elde etmede başarılı olamazsınız.

Günümüzde pazarlamada müşteri payı olgusu da önemli hale gelmiştir. Müşteriye aynı üründen daha çok nasıl satılabilir? sorusu sorgulanmalı ve yeni pazarlama anlayışınızda mihenk taşı olmalıdır. Bunun için kişiselleştirilmiş kampanyalara gitmek en etkili yoldur. Yüksek kâr için müşterileri sınıflandırarak kârlı olanlara yönelik kampanyalar belirlenmesi önem arz etmektedir.

Daha önce de belirttiğimiz üzere bir işletme için maliyetlerin düşürülmesi önemli olmaktadır. Bu noktada yeni pazarlama anlayışı reklam gelirlerinizin düşürülmesinde kurtarıcı bir rol üstlenecektir. Kulaktan kulağa pazarlama olgusu yani müşterinizin gönüllü reklam elçiniz olması burada sizin reklam giderlerinizi kısmanıza vesile olacaktır. Bunun için pazarlama anlayışınızda üretim öncesinden (tasarım) üretime ve üretimden satış sonrasına kadar olan süreç (değer zinciri) yenilik takımları yoluyla sürekli sorgulanarak yeni ürün ve yeni pazarlama taktikleri geliştirilmelidir. Müşterinin sıkıntı, şikayetlerini ve ihtiyaçlarını göz önüne alan sorgulamalar başarıyı beraberinde getirecektir.

Check Also

SEVDAM ŞİİRİ

Yürekten akıttığım sevda damlalarısın Geceden sabaha düşlediğimsin Firari sırlarıma ortak olanımsın Buram buram sevda kokanımsın …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir