Anasayfa / Finans Kafeterya / Diğer Yazılar / KONUMLAMANIN ŞİRKETLER AÇISINDAN ÖNEMİ

KONUMLAMANIN ŞİRKETLER AÇISINDAN ÖNEMİ

Birbirinin aynı olan ürünler piyasada bolca olduğundan müşteri fiyat araştırması yaparak en uygununu almaktadır. Bu tüketici davranışını bilen satıcı da fiyat kırmaktadır. Satıcı üzerindeki fiyat baskısının ortadan kaldırılması önemli olmaktadır. Bu noktada şirketlerin pazarlama, reklam ve kampanyalarda daha etkili olabilmelerini sağlayacak olan “konumlama”ya gitmeleri zorunlu olmaktadır. Başka bir deyişle bir şirketi diğerlerinden ayıran özelliğinin müşterinin zihninde yer etmesini sağlayacak taktiklerin belirlenmesi gerekmektedir.

 

Bir ürünün satışını arttırmak için söz konusu ürünü müşteriye hangi özelliğiyle ya da farklı yanıyla algılatmak istediğiniz önemli olmaktadır. Bu bağlamda satışını arttırmak istediğiniz ürünün hangi farklı yanıyla müşterinin zihninde yer ettiğiyle ilgili çalışmalar yapılmalı ve analizlerle daha farklı bir yan ya da özellik tespiti sonucunda lansmana gidilmelidir.

 

Satışları arttırarak anlamlı büyümeyi sağlayan en etkili yollardan birisi “konumlama”dır. Birbirine benzeyen ürünlerin fazlaca olduğu küresel piyasada “konumlama” sayesinde ürününüze fiyat primi koyabilirsiniz.

 

Bu sayede de kâr baskısı probleminden kurtulursunuz.  Bu bağlamda küreselleşme sürecinde birbirine benzeyen şirketlerin uğraştığı problemlerle diğer şirketlerin de uğraşmaması için gerekli adımları atmaları ve en başta inovatif şirket bakış açısı kazanmaları önemli olmaktadır.

 

Sonuçta söz konusu şirketlerin farklı bir bakış açısı kazanmalarıyla farklı bir özelliklerinin çeşitli etkinlikler yoluyla öne çıkarılması ve en önemlisi de derinlemesine ve kulaktan kulağa pazarlama yapılması zihinlerde yer edinmelerini sağlamaktadır. Kısacası çeşitli yollarla müşterilerin algısına biçim verilirken her şirketin sadece en önemli özelliği ele alınmaktadır.

Check Also

PAZARLAMANIN ASIL AMACI NE OLMALIDIR?

Pazarlamanın asıl amacı, müşteri nezdinde sadakat yaratmak olmalıdır. Bilindiği üzere müşteri nezdinde sadakat yaratmak müşteri …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir