Anasayfa / Business News / İŞ DÜNYASININ BAŞUCU KİTAPLARI

İŞ DÜNYASININ BAŞUCU KİTAPLARI

“Strateji ve Bire Bir Pazarlama CRM” Adlı Kitaba Dair

Arman KIRIM, bu kitabında bire bir pazarlamanın; satış ve pazarlamadan çok daha kapsamlı bir şey olduğunu belirterek firmanızın bunu uygulamaya karar verdiğinde ürün ve hizmetlerinizin farklı müşteri ihtiyaçlarına göre nasıl değiştirilmesi konusunda uzman olmasının zorunlu olduğunu vurgular. Ona göre kârlı müşteriler arasında farklılıkları belirleyerek işe başlamak gerekir. Kısacası O, kitlesel pazarlama yoluyla yeni müşteri bulmak ve kârlılığı arttırmak mümkün görünmemektedir, demektedir. Ona göre  Crm (müşteri ilişkileri yönetimi yani bire bir pazarlama) pazarlama stratejisi 4 önemli aşamaya sahiptir; terk eden müşterileri geri kazanma, müşteri nezdinde sadakat yaratma, yeni müşteri bulma ve çapraz satıştır. Kırım, bütün bunlar için teknolojik alt yapı ve süreçleri yönetebilme bilgi ve becerisinin gerekliliğinden de bahseder.

Kırım, bire bir pazarlamanın önemine dair doğru bir noktaya temas etmekle beraber kitlesel pazarlamanın gücünü tamamen yitirdiği hususunda realiteyi göz ardı etmektedir. Başka bir deyişle kitlesel pazarlama gücünü tamamen yitirmemiştir. Günümüzde yapılması gereken bire bir pazarlama yanında kitlesel pazarlamaya da gitmektir. Çünkü en gerçekçi davranış budur.

“Mor İneğin Akıllısı” Adlı Kitaba Dair

Arman KIRIM, bu kitabında işletmelere sıra dışı nasıl olunur? tarzında öneriler geliştirmiştir. Başka bir deyişle Kırım, işinizi nasıl farklılaştıracağınıza dair tüyolar vermektedir. Ona göre para kazanabilmek için farklı olmak; farklı olmak içinse, sorgulamak, gözlem yapmak, denemek ve risk almak  gerekir.

Kısacası kârlılık müşterinin algısına biçim vermeyi; sıra dışı yani farklı bir ürünle müşterinin karşısına çıkmayı; örneğin ineği mora boyamayı ama en önemlisi de sürekli mor inekler yaratabilmeyi (üretebilmeyi) gerektirir.

Farklılaşabilmek için farklı düşünmek; yani ürüne müşterinin gözünden bakmakla başlar, segment sıkıntılarını gidermek de işinizi farklılaştırır, müşteri için deneyim yaratmak ve ürünün etrafını incelemek de farklılaşmak için zorunludur.

Arman KIRIM’ın da belirttiği üzere günümüzde müşterinin ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçlardaki değişiklikleri kavrayabilmek önemli hale gelmiştir. Çünkü ancak bu yolla farklı ürüne gidilebilir ya da farklı bir şirket olunabilir. Bütün bunlar da farklı düşünmeyi gerektirir. Kısacası Kırım, realiteyi çok güzel ortaya koymuştur.

 

“Mor İnek Nasıl Büyüsün? “Adlı Kitaba Dair

Kârlılığı ve yeni büyüme alanlarını önce kendi işinizde yakalamalısınız. Sonra da kendi işinize yakın komşularında aramanızda fayda var. Burada önemli olan müşterilerinizin etrafında oluşturacağınız farklı işlere odaklanmanız. Ve süreç inovasyonu yoluyla kârlı olarak büyümeyi hedeflemelisiniz.

Arman KIRIM, süreç inovasyonuyla ilgili olarak şunları da belirtir: “Süreç innovasyonu, siparişleri yerine getirmekten yeni ürün geliştirmeye, müşteri hizmetlerinden satın almaya, stok yönetiminden teslimata kadar bir şirkette görülen işlerin tümünü yepyeni yöntemlerle yapmayı hedefleyen bir yenilikçiliği içerir.” (134.sayfa).

Easy jet: Başarılı Şirket Hikayesi

İngiltere’de faaliyette bulunan bir hava yolu şirketi olan easyjet, yaptığı operasyonel yenilikler (inovasyonlar) ile başarılı olmuş bir şirket olarak belirtilebilir. Şirket, 1995 yılında Yunan asıllı genç bir girişimci tarafından kuruluyor ve kısa sürede süreç inovasyonu yoluyla başarılara imza atıyor.  Gerçi kurulduğu yıllarda zarar ediyor etmesine de sonradan uyguladığı operasyonel yeniliklerle kâra geçiyor.

“Süreç inovasyonu”na örnek olarak verilebilir; çünkü bu şirket aynı tip uçakla uçak yedek parçalarının stok maliyetlerini düşürmüştür. Pilotların eğitim masraflarını  da azaltmıştır. Ayrıca bakım masraflarını da düşürmüştür.

Ayrıca uluslar arası hava trafiğinin yoğun olmadığı Luton hava alanını seçerek yer hizmetlerinden ve hava alanı vergilerinden tasarruf elde ettirmiştir.

Doğrudan bilet satışıyla (seyahat acentasız ve internet üzerinden bilet satışıyla) operasyon maliyetinde tasarruf ettirmiştir.

Uçakta verilen ikramları kaldırarak yolcu başına büyük tasarruf sağlamıştır.

Kısa mesafeli uçuşlara ağırlık vermiştir.

Yeni yolcuları uçağa alıp kalkış süresini düşürmüştür.

Check Also

“MOR İNEK NASIL BÜYÜSÜN?” ADLI KİTABA DAİR

Kârlılığı ve yeni büyüme alanlarını önce kendi işinizde yakalamalısınız. Sonra da kendi işinize yakın komşularında …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir